11. 4. 2012

Matematika +/- Informatika

Právě jsem si přečetl úvahu Miloše Čermáka Opravdu nikomu nevadí, že hloupneme?. Pojednává o tom, jak důležitá je matematika v procesu vzdělávání... a také jak k ní většinou přistupujeme. S hlavními myšlenkami a většinou doplňujících komentářů souhlasím.
Dovolím si jen doplnit o další rozměr, který je spojen s informatikou.

Troufám si totiž tvrdit, že vzdělávání v oblasti "ICT gramotnosti a informatiky" má srovnatelný význam jako matematika. Možná dokonce toto tvrzení nezpochybní ani ti, kteří "matematiku zrovna nemusí".
Bohužel však tvrdím, že současná generace dětí má menší vůli trénovat mozek s využitím "digitálního světa" než tomu bylo dříve. "Pokecat, pokoukat a pohrát" - to jsou témata, která drží současného žáka u "digitálního zařízení". Kolik času jsou však současní 9-18 letí ochotni "obětovat" tomu, aby "informatice a ICT" porozuměli či dokonce ji využívali ku svému vzdělávání?

Mám obavy, že přes mezinárodní měření v dohledné době zjistíme, že ve skutečnosti máme "matematicko-finančně + ICT-informaticko pologramotné" děti. Tomu říkám konkurenceschopná budoucnost :-(.