tag:blogger.com,1999:blog-6531437797071842271.post2295184754882389117..comments2023-03-03T09:47:46.140+01:00Comments on Sloupek Davida Hawigera: Tak na čí straně jsi?David Hawigerhttp://www.blogger.com/profile/13437081511006082263noreply@blogger.comBlogger8125tag:blogger.com,1999:blog-6531437797071842271.post-82078417693989364192011-05-25T14:33:13.292+02:002011-05-25T14:33:13.292+02:00Tak to se budu těšit - kontakty na mě máte (martin...Tak to se budu těšit - kontakty na mě máte (martin, hladnov)Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6531437797071842271.post-88231708452168371862011-05-25T14:12:10.739+02:002011-05-25T14:12:10.739+02:00To "školení" GAE možná bude aktuální - t...To "školení" GAE možná bude aktuální - tuto sobotu jsme měli setkání členů JSI a dalších "přátel" a hledáme způsob jak pokrýt potřebu škol právě ve využívání GAE.David Hawigerhttps://www.blogger.com/profile/13437081511006082263noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6531437797071842271.post-3923263027578605722011-05-25T13:57:07.924+02:002011-05-25T13:57:07.924+02:00MartinMartinAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6531437797071842271.post-50829982862817139032011-05-25T13:54:40.420+02:002011-05-25T13:54:40.420+02:00Do vzdělávání pedagogických pracovníků by mělo jít...Do vzdělávání pedagogických pracovníků by mělo jít „nejvíce“ peněz, ale nejdříve by musela vzniknout ucelená a jasná vize struktury tohoto vzdělávání. Ta momentálně neexistuje a při jejím promýšlení bychom neměli vynechat VŠ – co dnes učí, jak to učí, co se budoucí učitel musí naučit sám, kde, jak mu s tím VŠ pomůže. Souhlasím s vámi, že daná situace je tristní. Jinak stále nabízím „školení“ v oblasti google apps pro dějepis a mediální výchovu Na Počítači ve škole jsem nebyl a JŠI už jede někde daleko vepředuAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6531437797071842271.post-76456592324357122011-05-17T12:16:04.463+02:002011-05-17T12:16:04.463+02:00Díky za odkaz - anotace knihy mne zaujala.
S nutn...Díky za odkaz - anotace knihy mne zaujala.<br /><br />S nutností vnímat vzdělávání v celé šíři souhlasím. A tam patří i vzdělávání dospělých (samozřejmě včetně učitelů). <br />Problém je však v tom, že velmi velmi často je učitelům nabízeno vzdělávání výhradně formou školení (tedy nezřídka "naučenostní" forma, jak píšete).<br />Taková podpora pro prosazení jakékoliv změny je účinná je do určité míry a v určitém čase. Bohužel k dalším formám podpory vzdělanostní úrovně pedagogických pracovníků jsme nijak výrazněji nedospěli - a to je smutné minimálně vzhledem k tomu, že se pohybujeme ve školství. <br /><br />Možná jsem v tomto příspěvku "přeskočil" vysoké školy, ale myslím si, že téma vzdělávání učitelů je momentálně aktuálnější.David Hawigerhttps://www.blogger.com/profile/13437081511006082263noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6531437797071842271.post-47383483102082554852011-05-17T08:57:02.801+02:002011-05-17T08:57:02.801+02:00V Rakousku vyšla kniha s příznačným názvem Teorie ...V Rakousku vyšla kniha s příznačným názvem Teorie nevzdělanosti (http://www.academia.cz/teorie-nevzdelanosti.html). Takže i v zahraničí se trápí a hledají své cesty. Setkání s učiteli z dalších zemí je vždy velmi inspirující v konečném důsledky mě to vždy přivedlo k přesvědčení, že řeší podobné problémy jako my. Reformy běží, klopýtají, jsou hotové, ale ne dlouhodobé, hledají se alternativy atd. Více o zahraničí také nevím... Celou debatu o základním a středním školství bych nerad trhal od vysokého učení. Tam se momentálně plánují změny, které celou reformu středního školství staví na hlavu. Cílem těchto reforem je vzdělání "naučenostní", rozhodně ne "vzdělanostní". Důraz se klade na kvantitu, ne kvalitu vědecké práce. Proměna vysokých škol na podniky (viz A2 - 9/2011) svého druhu, může mít fatální důsledky pro naše základky a střední....Martinhttps://www.blogger.com/profile/14503462410634119251noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6531437797071842271.post-67905042690554962662011-05-16T19:44:40.597+02:002011-05-16T19:44:40.597+02:00Dobrý den,
není v naší moci vésti takové diskuse s...Dobrý den,<br />není v naší moci vésti takové diskuse s představou, že to bude mít hmatatelný dopad. <br /><br />Za sebe bych uvítal, když by někdo přenesl nějaké zahraniční zkušenosti do našich končin právě v těch případech, kdy se jim podařilo realizovat změny s pozitivním dopadem. A také s analýzou potřebných zdrojů.<br /><br />Prozatím mi připadá, že investujeme neúměrné množství energie a lidského potenciálu pro nalezení "české cesty". <br />Ale nejsem tak znalý zahraničních příkladů, abych mohl házet "moudra".David Hawigerhttps://www.blogger.com/profile/13437081511006082263noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6531437797071842271.post-81746315793181486782011-05-16T15:04:29.506+02:002011-05-16T15:04:29.506+02:00Souhlasím, víceméně se vším. Pro i proti jsou přes...Souhlasím, víceméně se vším. Pro i proti jsou přesná a hlavně poslední bod (pokrytectví "politicko-manažerských elit") je více než výstižný. Otázkou zůstává - kdo toto vše diskutuje a hlavně s jakým dopadem? Trochu se obávám, že reforma pokročí úspěšněji dále pokud dojde k proměně společenského smýšlení o vzdělávání a změní se koncepce přijímacích zkoušek na vysoké školy (mluvím za střední). Snažíme se přeci učit "reformovaně", nebo lépe - přijímací řízení na vš je pravým opakem všech těchto snah, protože sleduje jen otázku jak co nejrychleji a nejjednodušeji opravit výsledky. Ale ze školství mi už asi taky hrabe...M.V.Martinhttps://www.blogger.com/profile/14503462410634119251noreply@blogger.com